Cop d’ull del Secretari

Sembla que la Covid 19 ens va donant una treva, hem passat un 2021 amb les competicions Autonòmiques al complert, no com el 2020 que la Competició de Foc Central no es va poder fer, al Campionat Social hem tingut entrebancs i no s’ha pogut completar per les restriccions que tot l’any han anat canviant.

La Federació ens ha ajudat molt i hem tingut un contacte telefònic quasi setmanal per anar valorant les restriccions d’aforament i la possibilitat de fer competicions.

Per ara no hi ha hagut problemes amb les renovacions dels permisos d’armes malgrat faltar algunes competicions del 2020, any molt desgavellat.

Es va poder fer el Memorial Josep Fonoll i s’ha fet tot el quadrangular de pistola històrica amb els clubs de Barcelona, Granollers i Sabadell, anem tornant a la normalitat.

Econòmicament hem sobreviscut a totes les precarietats, mantenint el nombre de socis ja que s’han equiparat les altes i les baixes i ka anem pensant amb properes obres.

La galeria de 50 metres està demanant obres importants de manteniment i valorem prioritats.

Fer una galeria per IPSC i ensenyament al terreny de baix o renovar la galeria de 50 metres, probablement la primera opció serà la escollida i després arreglar la galeria de 50 metres.

La galeria de 100 metres funciona a la perfecció i desitjant començar a fer competicions amb club de fora.

S’han incorporat uns nous elements decoratius que fan lluir la galeria de forma notable i que segons el model utilitzat per fer la mili pots endevinar la edat del soci.

Una oportunitat de compra que el Club no va deixar perdre en el seu moment i que ara ha trobat el seu lloc.

Hem tingut la baixa de l’Antoni Orpí després de una llarga malaltia que el va deixar cada vegada més inactiu.

Ha estat un gran col·laborador del Club i es trobarà a faltar, sobre tot quan no feia bones puntuacions i deia que les bales les pagava ell i les posava on volia, que no l’atabaléssim.

De caràcter fort, millor no portar-li la contraria.

Descansi en Pau.

En el mon de les armes no hi ha gaires novetats, amb la nova Llei les llicències tenen una duració de 5 anys.

Son novetats que donen un respir sobre tots als tiradors de tercera categoria.

El mon del col·leccionisme està aturat totalment, no hi ha vendes ni ofertes i les armes inutilitzades amb el nou Reglament son un tros de ferro, on no es belluga ni un cargol i fan fressa als nous compradors.

A banda del cost de la inutilització i transport anada i tornada al BOPE que fan que armes amb un valor inferior als 300 euros no surti a compte.

Es fan les darreres subhastes d’armes ja que després totes les armes dipositades aniran a la desferra directament, a no ser que es canvi d’opinió per part de la ICAE ja que son moltes les armes que es deposi-te’n.

De la llicència de col·leccionista ni se’n parla i les armes inutilitzades amb certificats antics estan en un territori desconegut, ningú es mulla i el llibre de col·leccionista per ara no serveix de gran cosa.

La teoria es que en un canvi de nom les armes inutilitzades amb certificats antics es puguin inscriure al llibre però a vegades la teoria falla.

Esperem tenir fill i nets a qui els agradin les armes, sinó ho tenim fotut.

Desitjar que el any 2022 sigui l’any de la normalitat, que el virus ens deixi tranquils i pugem gaudir de la nostre afició sense mascareta ni restriccions sanitàries i amb un bon esmorzar previ o un dinar posterior i sempre amb boca companyia.

Josep M Abad Ribalta
Secretari