609 713 143 tirigualada@filnux.com

Cop d’ull del Secretari – 2024

Cop d’ull del Secretari

Un calendari més, que vol dir que ja hem passat un altre any.

El 17 de juny de 2023 es va fer un dinar a les instal·lacions del Club, per celebrar els 40 anys del Club de Tir Igualada, dinar amb molta participació de socis i familiars i amb la presència de Joan Mabras, expresident del <Club i de Jesús Brugués anterior alcalde de Castellolí, es va agrair a tots dos la gran tasca que van fer pel Club.

També es va aprofitar l’avinentesa per fer l’entrega de premis de les competicions socials.

Hem pogut fer totes les competicions programades i la incorporació del Martí Pons com a gestor informàtic ha fet que el grup de WhatsApp s’informi cada setmana de les competicions i la galeria.

Una feina important de cara al soci i que informa també dels canvis de dia, que són pocs, però hi ha inconvenients de darrera hora.

La galeria d’IPSC ja està acabada i esperant els permisos oficials.

La fonamentació més dificultosa del previst ha fet endarrerir la inauguració i incrementar molt el pressupost inicial.

La gran tasca del grup d’IPSC ha fet que quedi un espai al seu gust i que serà un bon lloc de trobada.

La galeria de 100 metres va a ple rendiment i la de 25/50 esperant una renovació, que ja té uns anys i molt desgast.

S’ha obert una competició d’aire comprimit per atreure el soci jove, que està tenint molta participació.

Considerem que és un bon inici al Tir Esportiu i una bona sortida de cara al futur.

A la competició de Pistola Històrica s’ha afegit el Club de Tir Osona i ja són 6 clubs, és a dir un hexagonal, amb important participació i altes puntuacions.

Les P08, de totes èpoques i marcatges continuen sent majoria i les de puntuació més alta.

També la competició de fusell històric a la galeria de 100 metres està tenint molta participació amb l’afegit de la uniformitat d’època dels participants.

Bon ambient i una paella per finalitzar el dia.

Les arques del Club tremolant pel sobrecost de la galeria d’IPSC, però amb el Josep Mª Godo, un President optimista que ja pensa en nous projectes.

Anem mantenint el número de socis amb 34 baixes i 68 altes, que en aquesta època de disbauxa econòmica i encariment de preus desmesurat ja és més del que esperàvem.

Ens a deixat Venanci López membre de la Junta Directiva molts anys i entusiasta soci que participava en totes les categories socials.

Amable amb tots, de rica conversa i gran aficionat a les armes, el trobarem a faltar.

Hem tret un nou llibre, Subfusiles STAR, el orgullo armero de Eibar.

Una edició limitada a 400 exemplars perquè el preu del paper està pels núvols.

No ha estat tan divertit de fer com el primer, ja que no hem hagut de visitar tants arxius ni museus, sobre tot perquè la documentació de STAR es va malvendre i s’ha atomitzat entre milers de compradors al detall.

Però ha quedat un treball curiós, sobretot el capítol del Z-45 al món del cinema.

Tampoc hem tingut tants compradors com el primer, això ja ho imaginàvem per això els pocs exemplars editats, ja que el tema és més acotat, però no ens podem queixar, els incondicionals han fet honor al seu nom.

El món de les armes està saturat en tots els aspectes, s’espera una nova normativa per aire comprimit i les armes que és portent a  inutilitzar es continuen trinxant.

La llicència de col·leccionista ha quedat a l’aire i el mercat de compravenda està saturat.

Una època de tristor i records del passat que ja no tornarà vist com va el tema.-

J.M. Abad i Ribalta
Secretari