Cop d’ull

Del President:

El 2020 ha sigut un any especialment complicat i difícil.
No s’han pogut efectuar les proves del Concurs Social i pet tant no hi haurà classificacions ni premis.
Per al 2021 intentarem desenvolupar una activitat el mes “normal” possible, esteu atents a les indicacions que anirem publicant a la galeria i a la pàgina web, perquè de ben segur que sobre la marxa hi haurà canvis.
No cal dir-vos que és estrictament necessari que tingueu cura de les mesures de seguretat: mans, mascaretes i distància.
Si ens comportem de forma segura, ens en sortirem i no caldrà que ens imposin mesures més dràstiques i de mal recordar.
Tingueu en compte que els dies sense competició només poder estar ocupats 20 dels 40 llocs de tirador, això comporta que quan hi hagi socis esperant el seu torn, caldrà que els que portin més temps d’ocupació hagin de deixar el seu lloc als següents.
El mateix per a la galeria  de 100 metres.
També cal que esteu atents al nou “Reglamento de Armas” d’imminent aplicació, hi ha novetats que ens afecten i molt.
Gaudiu del tir, mentre ens deixin.

Josep M. Godó i Soler

=============================================================================

Del Secretari:

Hem acabat un any molt difícil en el terreny de la salut, la pandèmia de la COVID 19 ens ha deixat confinats dos mesos i amb les galeries tancades, afortunadament i malgrat que la malaltia no està del tot erradicada, des de el mes de juny anem fent la nostra activitat habitual respectant unes mesures de seguretat.
Ha estat un malson, però afortunadament cap soci ha patit problemes greus.
Hem fet el desconfinament llegint el BOE, la Federació no ens ha donat cap ajuda.
Hem anat veient com ho feien altres clubs i ens ho hem agafat amb prudència.
No estava l’ambient per heroïcitats i per prendre malt.
Hem mantingut el quadrangular de pistola històrica que s’ha desenvolupat sense problemes i hem canviat la data del Campionat de Catalunya de Foc Central.
El Memorial Josep Fonoll es va suspendre i aquest any ja el tornarem a organitzar.
No hem pogut acabar el nostre Campionat Social i hem hagut de suspendre l’entrega de premis 2019, però mantenim tota l’activitat per al 2021 i confiant que tindrem un any “normal”.
La reunió per fer el calendari per 2021 ha estat plena d’il·lusió i amb ganes de restablir les condicions prepandèmia.
Ens hem acostumat a  anar amb mascareta i fer sevir els gels hidroalcohòlics per rentar-nos les mans constantment.
Només recuperem la normalitat quan estem al lloc de tirador i ens poden concentrar en fer deus sense la mascareta.
Un cop fora tornem a la mascareta i al rentat de mans.
D’altra banda sembla que els que es pensen que manen han aprofitat el baix estat de moral per parir una nova llei d’armes catastròfica.
La llei més restrictiva de tot Europa, destrueixen la indústria cinematogràfica i la recreació històrica per les traves a les armes detonadores o de fogueig, no podràs tallar pernil amb un ganivet com toca, o has de guardar el ganivet a l’armer, els fusells de pesca subaquàtica també reben.
La desaparició del col·leccionisme (entitats internacionals com FESAC han posat el crit al cel) amb noves mesures amb les armes inutilitzades que encareixen el procés d’inutilització.
Eliminació  de les subhastes d’armes.
Totes les armes automàtiques passades a semiautomàtiques s’han de dipositar sense cap compensació econòmica i els carregadors de més de 10 cartutxos en arma llarga i 20 cartutxos en arma curta també s’han de dipositar i igualment sense cap compensació econòmica.
Un disbarat.
Afortunadament Anarma ja ha interposat un recurs amb els advocats Roca-Junyent i amb la intenció d’acusar personalment als membres de la “Intervención Central de Armas y Explosivos”, comandada per un vell conegut: Pérez de los Cobos.
Resumint un 2020 per oblidar, un treballant a l’Hospital anava posant 2021 a totes les anotacions, finalment vaig pensar: “si estem l’any 2020”, però no ho tenia clar del tot i ho vaig haver de preguntar.
Us podeu imaginar la situació que teníem allà dins que el subconscient ja canviava d’any.
Esperem que aquest 2021 ens respecti, puguem utilitzar les instal·lacions del Club amb tota normalitat, desenvolupant completament el calendari i que la nova llei d’armes quedi en el record.

Josep M. Abad i Ribalta